Ako zrobiť online hodinu s externistom – Wild Park Resort (light metodika)

Jednou z príležitostí, ktoré nám táto doba priniesla, je možnosť prizývať k sebe na hodiny rôznych zaujímavých externistov, poprípade ich navštíviť v ich prirodzenom prostredí 😀 Rád by som dal kolegom z iných škôl do pozornosti Michala z Wild Park Resort, ktorý naše Felix decká zaujímavo a zmysluplne previedol príJEMNÝM DOBROdružstvom 🙂 V tomto textíku nájdete stručný a vecný popis aktivity, vrátane tipov, ako takúto akciu uchopiť.

Dĺžka hodiny: 60 minút

Miesto: Online platforma (Zoom, Webex, Teams, Google meets..)-žiaci sú doma, Michal je v jame tigrej 😀

PrieBEH aktivity: „Hrá“ sa na tri tretiny, ako hokej (približne 3*20 min). Michal zakaždým porozpráva o jednom zvieratku (cca 7-10 min), následne majú deti nejakú úlohu, alebo priestor na otázky. My sme si vybrali opičku, pavúka a tigra, ale verím, že môžete dohodnúť aj inak 🙂 OdovzDÁVAM slovo Michalovi ;o)

Opička Belka (Kosmáč trpasličí): Michal 10 min. porozpráva, čo to aj ukáže (keby len čo to, ale aj hovienka na konáriku, ktorými si Belka značkuje svoje územie ;o). Úlohou po skončení rozprávania môže byť- „Skočte pozrieť do chladničky a vyberte jednu potravinu, ktorú by ste Belke dali spapať a jednu, ktorú za žiadnych okolností nie.“ Deti odbehnú a po návrate každé z nich pozdieľa jedno „áno“ a jedno „nie“. Michal zakaždým dáva spätnú väzbu: „Áno, super, toto by jej isto neublížilo a určite by jej to aj chutilo“ alebo „Jooooj, za toto by sa ti Belka nepoďakovala, by ju po tom riadne bolelo bruško a hádam aj uško“.

Vtáčkar (pavúk veľký ako ruka ;o): Michal 10 min. porozpráva, čo to aj ukáže (napríklad zuby a pre upokojenie dodá, že pavúk neštípe, ale hryzie ;o). Úlohou môže byť napríklad nakresliť komiks s 3 obrázkami, ako si vtáčkar vykračuje svetom a stretne…

Tiger usurijský: Michal 10 min. porozpráva, čo to aj ukáže (trebars, že aj keď sú Frida s Rufusom súrodenci, pri kúsku mäsa nepozná Rufus brata ani sestru ;o). Úlohou po skončení rozprávania môže byť napríklad vytvorenie pojmovej mapy, kde dá dieťa do stredu tigra a okolo neho rôzne informácie, ktoré sa o tigrovi dozvedelo z rozprávania.

*V prípade menších detí (my sme mali druháčikov), odporúčam úlohy ešte zjednodUŠIŤ, alebo miesto nich po skončení rozprávania dať minútku, počas ktorej si každé dieťa pripraví nejakú otázku a po minúte rad radom bombardujú Michala otázkami. On, v rámci svojich možností, vtipne odpovedá 😀

Záver: Decká boli doslova prilepené na monitoroch a dnešnú hodinu sme museli natiahnuť o 15 minút, lebo nie a nie prestať klásť otázky 😀

 

Ak by ste radi aj vy dopriali vašim žiakom (i sebe) podobný zážitok, žiaden problém. Riešenie je len „klik“ ďaleko 😀 Ozvite sa Rufusovi, ehm…chcel som povedať, Michalovi a dohodnite všetko potrebné ;o)

 

Autor: Dávi;D Králik

 

 

 

Páčil sa vám tento príspevok? Podeľte sa s ostatnými:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.