Blog

Fishbook (metodika na prírodovedu)

Fishbook (metodika na prírodovedu)

blog
Hodinu sme začali rozhovorom o sociálnych sieťach, pozvoľna sme prešli do online PPT na mojom drive, kde som každému z detí nachystal jeho vlastný čístý Fishbook template a potom už bolo všetko na nich. Mali si naštudovať kapra a šťuku a jednému z nich vyrobiť v predpripravenom template Fischbook profil Ak by niekto hľadal inšpiráciu na prírodovedu (téma ryby) a tiež na informatiku (bezpečnosť na internete/sociálne siete), v tomto blogu nájdete pripravenú metodiku ;o) (viac…)
Čítať ďalej
DRAŽBA Č.14 Knižka – Celkom (ne)Obyčajné Veci Izolovanej Doby ;O)

DRAŽBA Č.14 Knižka – Celkom (ne)Obyčajné Veci Izolovanej Doby ;O)

blog
Som si uvedomil, že sme dlhšie nedražili a keď mi pristála v schránke celkom nová a totálne voňavá knižka s devätnástimi príbehmi z karantény, z ktorých jeden je ten môj, bolo to jasné znamenie 😀 Len pripomínam, online dražba prebieha tak, že ponúknem niečo zaujímavé, vy prihadzujete a ten kto prihodí najviac, vyhráva. Ale pozor, mne neposielate ani cent, všetko pošlete niektorej DOBROkonajúcej organizácii a mne pošlete iba potvrdenie, že ste tej či onej organizácii prispeli. Ak je teda všetko jasné, začneme, čo poviete? ;o) (viac…)
Čítať ďalej
Online escape room – Skloňovacie vzory podstatných mien (metodika)

Online escape room – Skloňovacie vzory podstatných mien (metodika)

blog
Ak sa niekto z vás chystá s piatakmi pustiť v online svete do skloňovacích vzorov podstatných mien, ponúkam pripravenú metodiku. ideálne pre "lenivého učiteľa", alebo ako vraví ujo Čapek, pro "líného učitele" ;o) Stačí len na začiatku hodiny deckám vysvetliť princíp, poslať link a potom byť k dispozícii. A na záver hodiny, samozrejme, zreflektovať :D (viac…)
Čítať ďalej
Ako spraviť nabaľovanie v Teams (pre učiteľov)

Ako spraviť nabaľovanie v Teams (pre učiteľov)

blog, youschooler
Technika nabaľovania je o tom, aby nebol od začiatku hodiny najaktívnejším členom triedy učiteľ, ale aby všetko začalo aktivitou žiakov. Samotná technika spočíva v tom, že žiak najskôr pracuje sám (odpovedá na otázky, vymýšľa hypotézy, rieši problém...), potom zdieľa svoje úvahy a výsledky spolužiakovi v dvojici (samozrejme, aj spolužiak jemu ;o) a napokon sa dostáva do štvorice, v ktorej sa pokúsi s ďalšími spolužiakmi pripraviť akúsi syntézu všetkých riešení. Toto video je ukážkou, ako túto techniku spraviť na online platforme Teams. (viac…)
Čítať ďalej