Denník Anny Frankovej (metodika)

Pred časom ma oslovili z Dudiniec, aby som spravil s ich deviatakmi hodinu, týkajúcu sa Denníka Anny Frankovej. Tak som spravil a keďže sa deckám i mne veĺmi páčilo, napadlo mi, že by som mohol hodiť na papier metodiku, ak by bol medzi vami niekto, kto by rád prežil so svojimi žiakmi príJEMNÝ, trošku smutný, záŽItok. Nech sa čápi ;o)

a/ Začali sme nabaľovaním. Princípom nabaľovania je: Najskôr každý skúsi sám zodpovedať položené otázky (2 minúty). Potom si svoje odpovede žiaci navzájom pozdieľajú v dvojiciach (3 minúty), nakoniec sa ocitnú v štvoriciach, kde spoločne vytvoria ako skupina odpovede na položené otázky (5 minút). Dôležité je, aby sa žiaci nebáli odpovedať, aj keď si nie su istí. Odpovedajú v duchu: Všetky odpovede sú žiadané a dobré a niektoré z nich aj správne 😀 Keď prejde celé nabaľovanie (sám, dvojica, štvorica), stretnete sa všetci v triede a postupne zodpovedia decká všetky odpovede. Učiteľ ich v prípade potreby opraví, alebo doplní.

Otázky do nabaľovania:

-Kto bola Anna Franková?

-O čom je Denník Anny Frankovej?

-Čo je holokaust?

-Čo je Židovský kodex?

-Čo je antisemitizmus?

 

b/ Po skončení nabaľovania nasledovala skupinová práca. Decká sa vrátili nazad do skupiny (do štvorice) a dostali píšomne toto zadanie:

1/Prečítajte si ukážky z denníku Anny Frankovej (Vianoce 1943)

str. 170, 171, 172

2/Skúste povedať, akú emóciu, alebo pocit, máte z ukážok (môžete vybrať z týchto: Radosť, Smútok, Spokojnosť, Strach, Zvedavosť, Hnev, Hrdosť, Hanba, Úžas, Nezáujem, Pobavenie, Znechutenie, iná?)

3/Ktorá veta vám príde ako najsilnejšia z prečítaného textu?

4/V čom sa líši vaša izolácia v čase korony s izoláciou, ktorú zažívala Anna a jej rodina?

5/ Vyberte jednu hudobnú ukážku, ktorá vám ako tímu, súzvučí s prečítanou ukážkou:

https://drive.google.com/drive/folders/16VYCsZNBhxpX5gVOmZBYFP0Q9gGobVro?usp=sharing

6/ Vyberte jeden obraz, ktorý vám, ako skupine, najviac súzvučí s prečítanou ukážkou:

https://drive.google.com/drive/folders/1KqpwLaPzwC8fpImIKUmO3o3NOcMTGbie?usp=sharing

 

-Na splnenie úlohy máte 40 minút.

-Každý člen tímu by mal byť zapojený

-Jednotlivé body si po splnení zapíšte v dolnej časti tohto zadania

-Prosím, aby bol váš výstup slušný, vzhľadom na vážnosť témy

-Vaše tímové odpovede si zaznačte písomne (stačí jeden za skupinu)

-Po uplynutí časového limitu sa vrátite do veľkej triedy a budete prezentovať svoje výstupy ostatným skupinám.

c/ Reflexia:

Emócie: 

-Na škále 1-10, kde 1 znamená veľmi zle som sa cítil/a a 10 znamená, úžasne som sa cítil/a, napíšte číslo k jednotlivým formám práce:

Sám-

Dvojica-

Štvorica-

Celá trieda

 

-Aká bola vaša emócia / pocit z dnešnej hodiny?

Radosť, Smútok, Spokojnosť, Strach, Zvedavosť, Hnev, Hrdosť, Hanba, Úžas, Nezáujem, Pobavenie, Znechutenie, iná?

Vedomosti: Čo by ste vedeli povedať o Denníku Anny Frankovej?

Hodnoty: Ktoré hodnoty boli pre Annu dôležité? ktoré z jej hodnôt sú dôležité pre teba? Ktoré hodnoty si žil/a počas dnešnej hodiny?

d/ Feedback:

-Vyber si jeden zo 4 druhov feedbacku a daj mi feedback na túto dnešnú hodinu:

https://drive.google.com/drive/folders/1cfDSC3B_COCcHM7esd7AtDSaOOwbQFTm?usp=sharing

e/ Bodka za hodinou (19 minúta)

Autor: Dávi;D Králik

 


V prípade, že sa vám táto metodika páči, pokojne ju použite. No a ak chcete a môžete si to dovoliť, budem vám vďačný, ak mi poďakujete tým, že pár eurami podporíte jednu z týchto organizácií:


Zdroje:

Denník Anny Frankovej (ISBN 978-80-556-0997-3)

Páčil sa vám tento príspevok? Podeľte sa s ostatnými:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.