Hodinu sme začali rozhovorom o sociálnych sieťach, pozvoľna sme prešli do online PPT na mojom drive, kde som každému z detí nachystal jeho vlastný čístý Fishbook template a potom už bolo všetko na nich. Mali si naštudovať kapra a šťuku a jednému z nich vyrobiť v predpripravenom template Fischbook profil Ak by niekto hľadal inšpiráciu na prírodovedu (téma ryby) a tiež na informatiku (bezpečnosť na internete/sociálne siete), v tomto blogu nájdete pripravenú metodiku ;o)
Časový plán hodiny:
9,30-9,40 Vysvetlenie FishBook (sociálne siete)
9,40-10,40 Vytváranie profilu kapra/šťuky
10,15-10,25 Prestávka
10,25-10,40 Dokončovanie
10,40-10,50 Prezentovanie FB
10,50-11,10 Reflexia
Zadanie, ktoré som poslal deckám:
1/Prečítaj si zadanie
2/pozri si video: https://youtu.be/Z9ulHWG_64U
3/Choď na link: https://drive.google.com/file/d/1yiEa0SLzyG1kfWD3z_T6nYdOQu1n-Mmz/view?usp=sharing
4/Nájdi na drive svoju prezentáciu (s tvojim menom)
5/Rozhodni sa, či kapor, alebo šťuka
6/Naštuduj si vybranú rybu: https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/prirodoveda-pre-tretiakov-219?fbclid=IwAR3jFOpJ1EdVyBP4eL2zBtpp4qABquoSjlpWBxlt2myluVutX_qbUcLl0LQ#flipbook/page-55
7/Vytvor jej FishBook profil
8/Odprezentuj
*Ak si skončil skôr, žmurkni toto, kámo: https://www.youtube.com/watch?v=d7rCgts9HcQ
Link na stiahnutie (prázdny Fishbook profil vo formáte PPT):
https://drive.google.com/file/d/1yiEa0SLzyG1kfWD3z_T6nYdOQu1n-Mmz/view?usp=sharing
Záverečná reflexia:
Emócie:
Ktorú emóciu/pocit som prežíval/a počas dnešnej hodiny a čím to bolo?
Radosť, Smútok, Spokojnosť, Strach, Zvedavosť, Hnev, Hrdosť, Hanba, Úžas, Nezáujem, Pobavenie, Znechutenie, Napätie
Fakty:
Vedomosti:
-Kde žije kapor? Kde žije šťuka?
-Čím majú ryby pokryté telo?
-Čím ryby dýchajú?
-Čím sa ryby rozmnožujú?
-Ako sa ryby pohybujú?
Zručnosti:
Ktorá z týchto zručností je tvojou silnou stránkou?
Kreativita/Time manažment/Samostatnosť
Ako sa ti v nej dnes DARilo? (0-vôbec/1-čiastočne/2-úplne)
Hodnoty:
Ktorú pre teba dôležitú hodnotu si žil/a počas dnešného workshopu?:
Zmysluplnosť, Vzťah, Zodpovednosť, Sloboda, Pokora, Úcta, Osobný drive, Rodina, Zdravie, Zábava
Postoje:
Prečo je pre kapra nebezpečné, ak na svoj verejný fishbook profil uverejní, kam sa chystá? Čo sa stane, ak si to prečíta nejaký rybár?
FB od žiakov:
1/Či boli jasné inštrukcie z učiteľovej strany (vôbec/čiastočne/úplne)
2/Či vám učiteľ prejavoval úctu a lásku (vôbec/čiastočne/úplne)
3/Nakoľko vám prišiel obsah (učivo) hodiny zmysluplný (vôbec/čiastočne/úplne)
4/Nakoľko vám prišla forma hodiny zaujímavá (vôbec/čiastočne/úplne)
Autor: Dávi;D Králik
V prípade, že sa vám video páčilo a môžete si to dovoliť, budem vám vďačný, ak mi poďakujete tým, že pár eurami podporíte jednu z týchto organizácií:
- Červený nos Clowndoctors (pretože smiech pomáha ;))
- Dobrého anjela
- Plamienok
- Cestu von
- adopcia školáka z Kene nadiaľku (buď si možno adoptovať, alebo kúpiť niečo z ich e-shopu ;o)
Dávid, ďakujem za zdieľanie. Už sa teším na výtvory detí. 🙂
Možno to poznáš a len si tak nechcel zdieľať, ale ja odporúčam zdieľať prázdnu šablónu iným linkom, aby ti ostatní ľudia nenarobili šarapaty v zdieľanom priečinku a ušetrili si čas kopírovaním. Stačí v linku otvorenej šablóny zmazať edit a všetko za tým a napísať slovo copy. Tým pádom, kto klikne na link, bude nútený si vytvoriť kópiu súboru na svoj disk. https://docs.google.com/presentation/d/1_OJC2pitGKw1KbJE34HK0BIOsyUPcgkFHPCvGpJv-NY/copy