Fishbook (metodika na prírodovedu)

Hodinu sme začali rozhovorom o sociálnych sieťach, pozvoľna sme prešli do online PPT na mojom drive, kde som každému z detí nachystal jeho vlastný čístý Fishbook template a potom už bolo všetko na nich. Mali si naštudovať kapra a šťuku a jednému z nich vyrobiť v predpripravenom template Fischbook profil ? Ak by niekto hľadal inšpiráciu na prírodovedu (téma ryby) a tiež na informatiku (bezpečnosť na internete/sociálne siete), v tomto blogu nájdete pripravenú metodiku ;o)

Časový plán hodiny:

9,30-9,40 Vysvetlenie FishBook (sociálne siete)

9,40-10,40 Vytváranie profilu kapra/šťuky

10,15-10,25 Prestávka

10,25-10,40 Dokončovanie

10,40-10,50 Prezentovanie FB

10,50-11,10 Reflexia

 

Zadanie, ktoré som poslal deckám:

1/Prečítaj si zadanie

2/pozri si video: https://youtu.be/Z9ulHWG_64U

3/Choď na link: https://drive.google.com/file/d/1yiEa0SLzyG1kfWD3z_T6nYdOQu1n-Mmz/view?usp=sharing

4/Nájdi na drive svoju prezentáciu (s tvojim menom)

5/Rozhodni sa, či kapor, alebo šťuka

6/Naštuduj si vybranú rybu: https://www.aitec.sk/produkt-preview-ng/prirodoveda-pre-tretiakov-219?fbclid=IwAR3jFOpJ1EdVyBP4eL2zBtpp4qABquoSjlpWBxlt2myluVutX_qbUcLl0LQ#flipbook/page-55

7/Vytvor jej FishBook profil

8/Odprezentuj

 

*Ak si skončil skôr, žmurkni toto, kámo: https://www.youtube.com/watch?v=d7rCgts9HcQ

 

 

Link na stiahnutie (prázdny Fishbook profil vo formáte PPT):

https://drive.google.com/file/d/1yiEa0SLzyG1kfWD3z_T6nYdOQu1n-Mmz/view?usp=sharing

 

Záverečná reflexia:

Emócie:

Ktorú emóciu/pocit som prežíval/a počas dnešnej hodiny a čím to bolo?

Radosť, Smútok, Spokojnosť, Strach, Zvedavosť, Hnev, Hrdosť, Hanba, Úžas, Nezáujem, Pobavenie, Znechutenie, Napätie

Fakty:

Vedomosti:

-Kde žije kapor? Kde žije šťuka?

-Čím majú ryby pokryté telo?

-Čím ryby dýchajú?

-Čím sa ryby rozmnožujú?

-Ako sa ryby pohybujú?

 

Zručnosti:

Ktorá z týchto zručností je tvojou silnou stránkou?

Kreativita/Time manažment/Samostatnosť

Ako sa ti v nej dnes DARilo? (0-vôbec/1-čiastočne/2-úplne)

 

Hodnoty:

Ktorú pre teba dôležitú hodnotu si žil/a počas dnešného workshopu?:

Zmysluplnosť, Vzťah, Zodpovednosť, Sloboda, Pokora, Úcta, Osobný drive, Rodina, Zdravie, Zábava

Postoje:

Prečo je pre kapra nebezpečné, ak na svoj verejný fishbook profil uverejní, kam sa chystá? Čo sa stane, ak si to prečíta nejaký rybár?

 

FB od žiakov:

1/Či boli jasné inštrukcie z učiteľovej strany (vôbec/čiastočne/úplne)

2/Či vám učiteľ prejavoval úctu a lásku (vôbec/čiastočne/úplne)

3/Nakoľko vám prišiel obsah (učivo) hodiny zmysluplný (vôbec/čiastočne/úplne)

4/Nakoľko vám prišla forma hodiny zaujímavá (vôbec/čiastočne/úplne)

 

Autor: Dávi;D Králik

 


V prípade, že sa vám video páčilo a môžete si to dovoliť, budem vám vďačný, ak mi poďakujete tým, že pár eurami podporíte jednu z týchto organizácií:

 

Páčil sa vám tento príspevok? Podeľte sa s ostatnými:

One thought on “Fishbook (metodika na prírodovedu)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.