Skúšali ste už nosiť kyslík do pľúc? Nie je to sranda!

Všetko to začalo to tým, že som do školy dovliekol nejaké staré stany a spacáky. Vlastne nie, začalo to tým, že niekoľko detí z našej školy nešlo do školy v prírode a ja som bol jedným z učiteľov, ktorí v danom týždni dostali tieto deti na starosti (ehm na radosti ;o) Teraz sa vráťme k tým stanom a spacákom 😀 V deň D, keď som mal s týmto mix tímom stráviť plných šesť hodín, dovliekol som do školy staré stany a spacáky a ešte kopec iných, občas neidentifikovateľných vecí 😀 Počas ranného kruhu sucho zahlásim: “Dnes si skúsite zbudovať dýchaciu sústavu.” a decká v panike, že “Dávid, to nedáme, veď to ťažké!”

 

Potom bolo chvíľu ticho. Nasledovala debata a ani som sa nenazdal a decká sa, bez akéhokoľvek zapojenia z mojej strany, pustili do práce. Baby začali vyhľadávať na compoch, čo všetko sa v tej dýchacej sústave vyskytuje, ba aj to, ako to približne funguje, aby sme okrem anatómie neopomenuli aj fyziológiu 😉

Chalani zatiaľ začali rozbaľovať stany. Všade bol neporiadok. (Slovami básnika “tvúrčí chaos ;o)

 

Vstup vytvorili rovno zo schodov, takže ktokoľvek, kto sa chcel dostať do priestorov druhého stupňa, musel použiť buď ústa, alebo nos. Teda vlastne nos nie, tam vraj boli soplíky 😀

Mnoooo a keď už bolo všetko hotovo, patrilo sa riadne otestovať 🙂 Musím priznať, že niektoré pasáže boli pre dospeláka takmer mission impossible, ale nakoniec som to dal a spoľahlivo som doručil modrý kyslík cez ústa, hrtan, priedušnicu a priedušky až do pľúc. Tam som vymenil za oxid uhličitý a hajde ta, odkiaľ som prišiel 😀

 

Samozrejme, cestu do hlbín dýchacosústavej duše podnikli aj decká. Ale pozor, nie len tých pár nešťastníkov, ktorí to vymysleli a postavili, ale prišlo niekoľko tried s mladšími spolužiakmi (skoro ako exkurzia do biologického múzea 😀 )

Na sklonku dňa ešte riadna reflexia, v ktorej sme okrem zhrnutia učiva o dýchacej sústave, hovorili o hodnotách, ktoré sme žili pri jej tvorbe, o zručnostiach, ktoré sme precvičili a ktoré sa nám hádam raz zídu v zamestnaní a na záver sme menovali argumenty pre a proti takémuto spôsobu nadobúdania nových vedomostí.

 

Ak by som mal tento deň zhrnúť, tak by som musel z celého hrdla zakričať: Paaaaaaaaaaaaaráááááááádaaaaaaaaaaa 🙂

Autor: Dávi;D Králik

Páčil sa vám tento príspevok? Podeľte sa s ostatnými:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *