Som dobrý, milý, zábavný a zákerný učiteľ

Zase raz suplovaná matika ;o) Tentokrát som vytiahol príbeh o človeku, ktorý si ako odmenu vypýtal od panovníka len pár zrniek ryže na šachovnici.

Teda presnejšie, na prvé políčko 1 zrnko, na druhé 2, na tretie 4, vždy dvojnásobok a takto zaplniť celú šachovnicu  Deti sa rozdelili do troch skupín. Najskôr mali odhadnúť, koľko políčok z tých 64 šachovnicových zvládnu vypočítať za 10 minút. Všetky tri skupiny vyhlásili, že zvládnu 64 políčok  Ani vám nebudem opisovať ich prekvapenie, keď číslo na tridsiatom políčku predstavovalo viac, než boli schopní pomenovať  

Asi v polčase sa objavil spásny nápad – použiť kalkulačku na mobile. Aj ten však čoskoro stroskotal, keď mobil ukázal miesto čísla písmeno „E“ akože „ee, takéto veľké číslo nedávam“  Najlepší skončili niekde pri 40.políčku 

 Pri záverečnej reflexii decká pomenovali, čo im táto aktivita priniesla do života..“Niektoré veci vyzerajú na prvý pohľad ľahké a potom sú ťažké“, „Treba si vopred zistiť všetky podmienky – ten mobil sme mohli použiť od začiatku a stihli by sme rýchlejšie, aspoň tie menšie čísla“, „Keď si dobre rozdelíme úlohy, stihneme viac“…

Vo feedbacku som sa potom ešte spýtal, akým som bol pre nich človekom, čo sa naučili a tiež, čo by mi odporučili zmeniť nabudúce. Z odpovedí som sa dozvedel, že vraj som bol dobrý, zábavný, milý a zákerný.. no nie je to parádne hodnotenie pre jedného celkom obyčajného (m)učiteľa? 

 

Autor: Dávi;D Králik

Páčil sa vám tento príspevok? Podeľte sa s ostatnými:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.